Zmień rozmiar czcionek (A+)
Zmień rozmiar czcionek (A+) i przełącz wysoki kontrast
Przełącz wysoki kontrast

Leśna Szkoła Podstawowa ROiSA

........

Leśna Szkoła Podstawowa ROiSA - Rozwój i Samodzielność w Wyszkowie obejmuje uczniów szkoły podstawowej w klasach 1-8 i pracuje zgodnie ze standardami i programami wypracowanymi przez Instytut Dobrej Edukacji.

Misją naszej szkoły jest stworzenie miejsca w niezwykłej bliskości z naturą, opartego o relacje partnerstwa, gdzie liczy się każdy człowiek ze swoim bagażem różnorodnych doświadczeń i potrzeb.

W Leśnej Szkole Podstawowej ROiSA dzieci nabywają wiedzę i umiejętności bazując na wewnętrznej motywacji, odkrywając, doświadczając i ucząc się w bliskim kontakcie z przyrodą. Naturalna potrzeba ruchu dziecka nie jest ograniczana, zaś szkolne sale, ławki i tablice są zastąpione pracowniami przedmiotowymi, tworzącymi bezpieczną przestrzeń do naturalnego rozwoju każdego dziecka. To w tej przestrzeni dzieci naturalnie uczą się współpracy, kreatywności i odpowiedzialności za siebie i innych oraz uważności na otaczający nas świat i drugiego człowieka.

W Leśnej Szkole Podstawowej ROiSA dzieci od 1 klasy biorą udział  w codziennych zajęciach z języka angielskiego oraz różnorodnych zajęciach rozwijających ich pasje i zainteresowania: zajęcia muzyczne (nauka gry na gitarze, bębnach afrykańskich, kalimbie, ukulele), szachy, zajęcia teatralne, programowanie, lekcje uważności, zajęcia artystyczne, zajęcia kulinarne, zajęcia krawieckie, zajęcia stolarskie.

Uczniowie, rodzice oraz nauczyciele tworzą społeczność szkolną opartą na wzajemnym szacunku, współpracy, otwartości i partnerstwie. Każda z poszczególnych grup, ma realny wpływ na to, w jaki sposób szkoła funkcjonuje.

Leśna Szkoła Podstawowa ROiSA realizuje Program zgodny ze Standardami Instytutu Dobrej Edukacji, nazywany też standardami edukacji spersonalizowanej:

  1. Podążanie za potrzebami uczniów
  2. Opieka mentorska
  3. Realizowanie projektów
  4. Ocenianie pomagające rozwijać się
  5. Naturalne środowisko technologii
  6. Przyjazna szkolna przestrzeń
  7. Uczenie się poza szkołą
  8. Zarządzanie społecznościowe


---


Podążanie za potrzebami uczniów

Szkoła stosuje rozwiązania edukacyjne dopasowane do ucznia.

Na dużej części zajęć uczniowie zgrupowani są ze względu na zainteresowania lub poziom zaawansowania.

Praca prowadzona jest w grupach kilkunastoosobowych, różnowiekowych, konfigurowanych na podstawie analizy potrzeb uczniów. Młodszym grupom stale towarzyszą przynajmniej dwie osoby z kadry.

Cała kadra planuje i wykonuje swoją pracę w sposób podążający za uczniami, ich potrzebami, możliwościami, ciekawością i predyspozycjami. Szkoła prowadzi działania ewaluacyjne dotyczące rozwijania uczniowskich pasji i zaspokajania zróżnicowanych potrzeb.


--- 


Opieka mentorska

Uczeń ma swojego mentora, który stara się zrozumieć jego potrzeby oraz wspierać go w rozwoju.

Mentor:


---

Realizowanie projektów

Uczniowie działają wspólnie i starają się dzielić swoimi pasjami.

Szkoła wdrożyła system projektów będących główną osią działań szkoły, zajmujących uczniom stałą liczbę godzin tygodniowo poza przedmiotowym planem zajęć. Uczniowie sami wybierają tematy, dobierają się w grupy, znajdują sobie opiekunów grup, planują pracę, realizują ustalone przez siebie zadania, prezentują efekty. W grupach projektowych starsi opiekują się młodszymi, a zadania przydzielane są zgodnie z możliwościami konkretnego ucznia.

Projekty realizowane są przez wszystkich uczniów, natomiast sposób ich realizacji oraz poziom samodzielności uczniów przy wyborze tematyki i organizacji pracy projektowej zależy od ich wieku.

Praca projektowa kształtuje u uczniów umiejętność współpracy i empatię.

 

---

Ocenianie pomagające w rozwoju

Tradycyjne ocenianie za pomocą stopni jest zastąpione przez system pozytywnego motywowania.

W szkole prowadzone są różnego rodzaju działania diagnostyczne, pomagające planować i organizować pracę uczniów oraz konfigurować ich grupy, formułować cele pracy z konkretnymi uczniami z uwzględnieniem ich zróżnicowanych potrzeb.

Bieżące ocenianie jest dokonywane w formie informacji zwrotnej na temat postępów ucznia w odniesieniu do sformułowanych na początku roku szkolnego wymagań z poszczególnych przedmiotów.

Na zakończenie okresów klasyfikacyjnych uczniowie podsumowują swoją pracę wspólnie z nauczycielami, otrzymują opisową ocenę swoich postępów, która jest omawiana z uczniem i rodzicami ucznia. 

Jasne dla uczniów i kadry są zasady przekładania opisu postępów uczniów na oceny końcowe.


---

Naturalne środowisko technologii

Środowisko internetowe traktowane jest tak samo naturalnie, jak inne media edukacyjne.

Do organizacji bieżącej pracy uczniów używane jest Google Classroom i inne narzędzia umożliwiające elektroniczne udostępnianie materiałów edukacyjnych i współpracę w sieci.

Nauczyciele swobodnie używają technologii do osiągania podstawowych programowych celów, udostępniania uczniom treści edukacyjnych, przekazywania im zadań, przesyłania wskazówek, dostarczania bieżącej informacji zwrotnej dotyczącej ich postępów, komunikowania się z ich rodzicami. 

Uczniowie równie naturalnie używają Internetu i technologii do stawiania problemów, wyszukiwania informacji, rozwiązywania zadań i kontaktowania się z nauczycielami i innymi uczniami.


---

Przyjazna szkolna przestrzeń

Cała przestrzeń jest dostępna dla wszystkich uczniów oraz pozytywnie wpływa na ich samopoczucie.

Przestrzeń szkolna umożliwia uczniom atrakcyjne i ciekawe spędzanie czasu. Składa się z miejsc dostosowanych do różnego rodzaju aktywności, miejsc do organizowania współpracy zajmowanych przez nauczycieli razem z uczniami w sposób możliwie najbardziej dowolny i otwarty.

Ważną rolę odgrywa miejsce do wspólnego swobodnego spędzania czasu i jedzenia posiłków. 

W przyjaznej przestrzeni edukacyjnej uczniowie mają swobodny dostęp do książek, prasy, gier planszowych i innych pomocy rozwijających zainteresowania.


---

Uczenie się poza szkołą

Część celów programowych jest realizowana poza szkołą.

Edukacja odbywa się zgodnie z indywidualnymi planami uczniów, a część celów programowych jest realizowana podczas wyjść i wycieczek oraz u współpracujących ze szkołą pracodawców. 

Zadania programowe realizowane są w wielu różnych miejscach, poza budynkiem szkoły, także na wyższych uczelniach, w placówkach kultury, sportu, nauki, podczas obserwacji przyrodniczych w terenie i zwiedzania zabytków.

Uczniowie przymierzają się do różnych ról społecznych i zawodowych.

Społeczność szkolna angażuje się w działania społeczności lokalnej, realizuje projekty skierowane do szerokiego grona odbiorców.


---

Zarządzanie społecznościowe

Uczniowie, rodzice i nauczyciele mają możliwość wpływania na losy szkoły.

W szkole funkcjonuje zarządzanie uczestniczące, które jest oparte na zaangażowaniu całej społeczności, w tym społeczności uczniów i rodziców.

Pracownicy uczestniczą w zarządzaniu szkołą, współdecydują o celach działania, formułują plany i programy, mają wpływ na jej działanie. Wykorzystywana jest ich wiedza, doświadczenie i zdolności. 

Uczniowie i rodzice mają możliwość wpływania na losy szkoły oraz na budowanie jej strategii. Społeczność szkoły jest zachęcana do formułowania pomysłów i są one wdrażane.

Społeczność szkolna uczestniczy w innowacji, ciągle poszukuje najlepszych rozwiązań.


---

https://www.facebook.com/lesnaszkolapodstawowaroisa


adres: ul. Komisji Edukacji Narodowej 2, 07-200 Wyszków, baza terenowa : Nowa wi9eś 37A , 07-210 Długosiodło 


▸ przejdź do kontaktu


Nasze 3
lokalizacje

........

Społeczne Przedszkole "Rozwój i Samodzielność"

Nowa Wieś 37a, 07-210 Długosiodło

Anita Skibińska tel. 605 249 314

przedszkole.roisa@gmail.com

**********************************************

 

Edukacyjna Bawialnia Montessori "Rozwój i Samodzielność"

Wyszków, Galeria Rondo, II piętro

ul. Gen. J. Sowińskiego 58

Ewelina Paziewska tel. 537 798 318 lub 504 907 116

bawialnia.roisa@gmail.com

***********************************************

 

Biuro/ adres do korespondencji

Stowarzyszenie Tradycyjnie Nowoczesnych dla Wsi

Barbara Pędzich Ciach - Prezes tel. 608 012 077

biuro.stndw@gmail.com

**********************************************

 

Dane Stowarzyszenia Tradycyjnie Nowoczesnych dla Wsi

- właściciela marki ROiSA

Adres: Plewki 19, 07-210 Długosiodło

NIP 762 198 71 82
KRS 0000375965
KONTO: 23 2030 0045 1110 0000 0269 0180

W trosce o bezpieczeństwo Twoich danych osobowych działamy zgodnie z przepisami RODO - pobierz klauzulę informacyjną.

 

▸ napisz: biuro.stndw@gmail.com
▸ zadzwoń: patrz wyżej

▸ wyślij wiadomość

Formularz
kontaktowy


Imię i nazwisko Adres e-mail Twoja wiadomość
Stowarzyszenie Tradycyjnie Nowoczesnych Dla Wsi | Plewki 19, 07-210 Długosiodło | NIP: 7621987182
---
Copyrights © | roisa.pl